مطالب مذهبی

••• آسمانه

♥ مطالب ادبی .!.!.!.!. مطالب مذهبی ♥

مطالب مذهبی

سه عمل شيطان که بعد از انجام آن‌ها، ديگر کاري به کار انسان ندارد!


امام جعفر صادق(ع) فرمودند: «قَالَ‌ إِبْلِيسُ‌ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ لِجُنُودِهِ إِذَا اسْتَمْکَنْتُ مِنِ ابْنِ آدَمَ فِي ثَلَاثٍ‌ لَمْ أُبَالِ مَا عَمِلَ فَإِنَّهُ غَيْرُ مَقْبُولٍ مِنْهُ».ابليس لعنت الله مي‌گويد: من سه کار انجام مي‌دهم که اگر او بعد از آن، اعمال زيادي هم انجام دهد ديگر براي من مهم نيست. چون مي‌دانم که اعمالش، مقبول نيست.حال، آن سه عمل چيست؟ 1. «إِذَا اسْتَکْثَرَ عَمَلَهُ»، او را به کثرت عمل گرفتار مي‌کنم. يعني عمل خودش را بزرگ و زياد مي‌بيند. لذا شيطان با اين حربه او را گرفتار مي‌کند 2. «وَ نَسِيَ ذَنْبَهُ»، کاري مي‌کنم که گناهش را فراموش کند. 3. «وَ دَخَلَهُ الْعُجْبُ»، او را داخل در عُجب مي‌کنم. وقتي انسان خودبين مي‌شود، حتّي يک عمل کوچک خودش را هم بزرگ مي‌بيند و اي بسا اصلاً عملي انجام ندهد. بلکه انتظار دارد که ملائکه‌ الهي جدّي به او سجده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+ نوشته شده در سه شنبه 21 اسفند 1397برچسب:مطالب مذهبی,شیطان,انسان,مومن,مسلمان,کثرت اعمال,عجب,خودبینی,بزرگ بینی,فراموش کردن گناه, ساعت 14:39 توسط آزاده یاسینی